We zijn er trots op dat SAM in de gelegenheid is om op donderdag 29 april 2010 in samenwerking met de merkenclubs een circuitdag te organiseren op het gloednieuwe circuit Jules Tacheny te Mettet in België.
We rekenen op voldoende deelname van de bij SAM aangesloten merkenclubs.
De circuitdag vangt aan om 09:00 uur en eindigt met een pauze van 1 uur om 17:00 uur Iedere deelnemer kan 6 sessies van 20 minuten rijden. Het inschrijfformulier vindt u hier op de SAM-website.
De rijders zullen worden onderverdeeld in verschillende groepen. De indeling zal worden gemaakt aan de hand van het motortype en de ervaring van de deelnemer.
Nadere bijzonderheden volgen op de website van de SAM.
KOSTEN:
De kosten voor deelname bedragen € 124,00 per deelnemer, dit is inclusief SAM contributie/jaarbijdrage, WA- en Persoonlijke Ongevallenverzekering.
De deelnemer is zelf verantwoordelijk voor de benodigde overige verzekeringen, zoals ziektekosten-, ongevallen-, zelfstandigenuitkering, etc.
Van toepassing is het thans geldende SAM/MON Circuitdag reglement.
Degenen, die zich alvast op de hoogte willen stellen van beschikbare hotelaccommodatie, surf naar: www.superbiker.com.
EW
Korte geschiedenis van het circuit Jules Tacheny
(door Pieter Fret, 28 april 2009)
Ergens in de bossen tussen Namen en Charleroi wordt momenteel de laatste hand gelegd aan een gloednieuw, permanent parcours.
Het Ardeense dorpje Mettet ontvangt sinds jaar en dag de Superbiker, een van de belangrijkste motorevenementen van het land. Hoewel voorzien van een degelijke organisatie en infrastructuur gebeurt het racen er traditioneel op een afgebakend stratencircuit. Dat zorgt voor een unieke sfeer, maar helaas ook voor de nodige verkeershinder en lawaaiklachten van omwonenden. Hoog tijd om in te grijpen, zo dacht ook organisator Royal Union Motor Entre-Sambre-et-Meuse (RUMESM). Al in 2002 kocht de vereniging 13 hectare grond aan, grenzend aan de bestaande eigendom naast het huidige circuit. Drie jaar later kondigde de club aan op de zo ontstane lap grond van 20 hectare een permanente omloop te willen aanleggen. Een aaneenschakeling van vergunningen en paperassen volgde en in oktober vorig jaar kon de bouw eindelijk beginnen.
Wanneer de laatste steen (waarschijnlijk volgend jaar) gelegd wordt, zal het Circuit Jules Tacheny - genoemd naar de vooroorlogse motorracekampioen en bezieler van het evenement - 2310 meter lang en minstens 12 meter breed zijn en zowat elk denkbaar type bocht bevatten. In eerste instantie blijft het gericht op snelle motoren, maar ook recreatieve en trainingsevenementen met meerwielig materiaal zijn welkom tussen de races door. Zou onze noodkreet dan toch gehoord zijn?

---
Geen opmerkingen:
Een reactie posten